fredag 28 augusti 2009

The man man who wasn't there

Just nu åtnjuter jag en rätt fet trafikolycka i mitt huvud. Försöker ha en stabil plattform att stå på genom att se till att veta hur landet ligger och att kartan är rättvänd. Men verkligheten envisas med att hela tiden ändra på sig så snabbt att den inte ens hinner med själv. Utan förvarning eller att ens tala om det har den utstakade vägen helt bytt mål. Motsägelsefulla vägskyltar pekar åt motsatta riktingar samtidigt och som en dåre envisas jag med att klamra mig fast vid stolpen för att inte gå vilse igen. GPS:en visar en sak men säger en annan. Förut svårforcerade fartgupp har plötsligt blivit vägspärrar där bara jag nekas visering. Det förlovade landet känns mer och mer avlägset, och broschyrens beskrivning ekar falskt i mitt huvud. Ingenting stämmer! Frontalkrock utan airbag eller bälte. Men å andra sidan.. vem är jag att ifrågasätta någonting egentligen? Krymper.....

"Yesterday upon the stair, I met a man who wasn't there. He wasn't there again today, Oh how I wish he'd go away."

Inga kommentarer: